21.5.12

When the Going Gets Tough... Drugo polufinale 3/3


13 - TURSKA : CAN BONOMO "LOVE ME BACK" 
Iznenađenje, iznenađenje. Turci rešili da pošalju pesmu sa orijentalnim motivima. Vau. Mislim, stvarno VAU. To nisu uradili od... ne sećam se. Ali stvarno, bilo da je u pitanju suptilno ubačen "ukras" kao kod Sibel Tuzun (2005) i Mor ve Otesi (2008), ili full on orijental kao kod Sertab Erener 2003., Turci se tvrdoglavo drže svog fazona. Na kraju krajeva, zašto i ne bi? To očigleno donosi bodove. Kako brojne dijaspore po Nemačkoj, Austriji i Skandinaviji, tako i po Balkanu koji se od skora ponovo našao pod otomanskom imperijom, istina u kulturološkom smislu. Nema sumnje da će aktuelno ispiranje mozgova plemenitim i romantičnim podvizima sultana Sulejmana (šatro gistro) doprineti da populacija Balkana posegne za mobilnim telefonima i pošalje glas Canu, "for old time's sake". No, sada nije ni vreme, ni mesto da divanimo o agresivnoj kulturnoj politici Turske i kratkom pamćenju u Srbalja (fazon, prodali bi veru za potpisan DVD turske serije), fokusirajmo se na pesmu. Evo, fokusiram se. I nemam ništa pametno da kažem. Jednostavno, do zla Boga tipična turska pesma, ništa novo, ništa neočekivano. Tekst u nekom Jack Sparrow fazonu (bljuc!), i pevač koji nekima deluje harizmatično, a meni totalno ljigavo i isfolirano... no, to je već stvar ukusa. Zaista, nema se ovde šta dodati. Siguran prolaz u finale. Kao što rekoh, za OVO će se uvek naći glasači.

14 - ESTONIJA : OTT LEPLAND "KUULA" 
Pored švedskog, moj omiljeni nacionalni izbor je estonski. Ko bi pomislio da tako majušna i u svetskim razmerama potpuno "mnjeh" zemlja ima toliko kvalitetnih izvođača? Enivej, od zaista raznovrsne ponude u finalu, počev od rok zvuka, preko popa, pa sve do fanka, Estonci izabraše lokalnog srcolomca, Ota Leplanda sa numerom "Kuula" (što u prevodu znači "Slušaj"), naravno na moju veliku žalost (na estonskim izborima nikada ne pobeuje moj favorit). MarajaKerična balada fine melodije, nenametljiva, ali dosadna do bola. Ukratko - planiram toilet break na ovoj numeri. To vam sve govori.

15 - SLOVAČKA : MAX JASON MAI "DON'T CLOSE YOUR EYES" 
Ih, pa ne može Eurosong da prođe bez heavy metala, pobogu. Evo pesme na koju će anti-ESC fanovi iz Skandinavije (ali i ostatka Evrope) moći konstruktivno potrošiti novac za jednu SMS poruku. Max Jason Mai nam dolazi iz Slovačke i donosi 3 minuta head banging-a. Kako baš i nisam naročito verzirana u poznavanju HM-a, suzdržaću se od bilo kakvih dubljih analiza same pesme. Ono što je sigurno je da i ovakve pesme imaju svoju vernu ESC publiku, ali sam skeptična da će te publike biti dovoljno da MJM-a obezbedi mesto u finalu. U svakom slučaju, uvek se obradujemo različitim muzičkim žanrovima na ESC, tako da Slovačka dobija moj naklon. ;)

16 - NORVEŠKA : TOOJI "STAY" 
Napokon! Nakon 2 smor pesme, nešto lepo za oči. :) Tooji je rođen u Iranu, ali je kao dete sa roditeljima zbrisao u Norvešku. To se zove roditelj. Kamo lepe sreće da su moji bili te pameti, sad bih ja druge pesme pevala. Elem, zbog svog tena je imao problema kao dete (zadirkivali ga zlobnici, zamislite samo!), ali se on izdigao iznad svega toga. Postao čovek maneken, TV voditelj, a sada bogami i pevač! I uopšte nije bitno kakvu pesmu peva, ni kako peva, samo neka on meni tamo skakuće po bini i vrcka guzom, sve bude OK. :) Dobro, da se uozbiljim... Pesma nije loša, as a matter a fact, u pitanju je neki hausić u Benny Benassi fazonu, sa nešto orijentalnih detalja. Nekako se nameće poređenje sa Erikom Sadeom (Švedska, 2011), ali teško da će Tooji moći da ponovi njegov uspeh. Plasman u finale bi trebalo da je sigurica. Pa ipak, njega bi trebalo smestiti i u tzv. "Kate Ryan" krug učesnika. Neko od favorita mora da ispuši u polufinalu. Da li će to biti Tooji? Ili Gaitana?

17 - BOSNA I HERCEGOVINA : MAYA SAR "KORAKE TI ZNAM" 
Izuzetno prijatno iznenađenje nam dolazi iz Bosne i Hercegovine. Maya Sar koja je u poslednje vreme dospela u žižu interesovanja delegirana je da predstavlja Bosnu u Bakuu, i to će po svemu sudeći učiniti na dostojanstven i lep način, nenametljivom baladom u pomalo "Disney" fazonu, sa skoro neprimetnim lokalnim elementima i sigurnom interpretacijom. Računam da je ovo nešto što bi žiri trebalo da nagradi, pošto nisam sigurna da će širi auditorijum imati živaca za nepretencioznu balada otpevanu na maternjem jeziku. U svakom slučaju, kako god da se na kraju plasira, Maya Sar može biti sigurna da neće obrukati ni sebe kao autora, ni celu Bosnu koja je stala iza nje. Nadajmo se da će i ostali umeti da prepoznaju kvalitet ovogodišnje bosanske numere.

18 - LITVANIJA : DONNY MONTELL "LOVE IS BLIND" 
E, ovo je tip pesama koje baš onako mrzim. Ali stvarno. Ima taj neki gejast feeling koji mi je baš BAŠ ogavan. A kada kažem gejast, ne mislim to u kontekstu muzičkih preferenci određene seksualne manjine (daleko bilo, zna se da gej klubovi furaju kvalitetnu muziku), već u smislu da je cela pesma kao svetlucavi mjuzikl u jeftinom remiksu iz ranih devedesetih godina. Ni jedan jedini segment pesme mi se ne dopada; ni tekst, ni muzika, ni aranžman, ni interpretacija, a ponajmanje scenski nastup. Poslednja pesma drugog polufinala, što će reći trenutak kada se načinje "milka" od 250g. Po tome ću pamtiti "Love is blind". ;)

0 komentara:

Post a Comment

Daaaaa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...