20.2.11

Sakartvelo izabrao!

Šta je, nemate pojma o čemu pričam? Potpuno vas razumem, ni ja nisam znala do pre nekoliko dana da je Sakartvelo zapravo Gruzija. Na gruzijskom jeziku. Cool, zar ne?

No, pre nego što započnem review pobedničke pesme, moram sa vama da podelim svoju impresioniranost mnogim numerama koje sam čula na gruzijskom nacionalnom izboru. Iako imam običaj da često čeprkam po muzičkim scenama "malih" zemalja, nisam mogla ni da pretpostavim da će me izvođači iz Gruzije ovoliko oduševiti (za razliku od mnogih etabliranih muzičkih scena zapadne Evrope). Naime, od 8 pesama koliko je učestvovalo u finalu, čak 4 su mi se dopale "na prvo uvo". Među njima i pobednička, koju izvodi grupa Eldrine, a koja se zove "One more day".



Eldrine su od samog početka važili za favorite, baš kao i drugoplasirani Temo Sajaia, čija je "Soldier's song" pobrala brojne simpatije kako domaćih, tako i stranih fanova. Da je kojim slučajem Temo pobedio, evropska publika bi konačno mogla da čuje kako zvuči gruzijski jezik (veoma interesantno, btw), ali je pitanje kako bi na sve to reagovali Rusi, pošto je pesma izrazito patriotska. Tekstom asocira na našu staru "Volimo te otadžbino naša" iz 1998. godine. U svakom slučaju, veoma interesantna numera, pozivam vas da je overite na DL linku ispod.

A sada - sama pesma. Ne naročito originalan mix rock zvuka i hip-hopa, koji u njihovom izvođenju zvuči iznenađujuće kompaktno i dobro. Ono što "bode uši" je nešto slabija "live" interpretacija ženskog vokala, Tamar Vadačkorije a.k.a.”Tako” mada se po forumima šuška da je Tako bila bolesna tokom ovog nastupa. Oh well. Svakako da ću još pronjuškati po dosadašnjem opusu ovog sastava, s obzirom da zvuče kao da zaista znaju šta rade (a i na drugim live snimcima, devojka zvuči OK). ;) Inače, ceo bend ima “priču” – Tako je navodno imala neki fensi šmensi opasan korporativni posao, pa je onda doživela neku tešku nezgodu kada je fasovala amneziju… I rešila da se bavi muzikom. Pa je bila na ivici da skroz mentalno prsne, a onda joj se vratilo sećanje, pa je napustila bend, pa se vratila… sve u svemu – sapunica. Samo Fernando Colunga nedostaje. :)





Prognoza: Sakartvelo tj Gruzija, deo je ex-sovjetskog bloka. Treba da se dogodi čudo, pa da Eldrine ne čujemo i u finalu. A tamo je već sve moguće. Čak i visok plasman.

3 komentara:

SadClown said...

Nisam očekivo ovo iz Gruzije :)
Doduše, hm, mešavina američkog nu-metala i nečega što podseća na Guano Apes ili Skunk Anansie. Kako god - nešto što za zapadnom scenom kasni jedno 10 i više godina. Ali dobro, Gruzija je to :D
Šta znam, kontam da se muzika takvog žanra može i izvesti na nov ili drugačiji način, ali ovima to nije pošlo za rukom. (Za razliku od, recimo, prošlogodišnjih Turaka, koji su to na neki svoj način odradili... ili sam ja samo subjektivan zbog moje sklonosti ka tom podneblju)

Siobhán said...

Heh, a meni se recimo, prošlogodišnji Turci nisu toliko dopali. Verovatno zbog onog etno hook-a koji je sve upropastio. :)
A ova pesma mi se dopada ne zato što je žanrovski bliska muzici koju inače slušam, već zato što je, brate, mračna. A ja volim mračne pesme. :)

SadClown said...

Loše sam se izrazio. I meni se sviđaju :)
Moj komentar je više bio upućen na tvoje oduševljenje njima koje je bilo u fazonu kao da pre njih nije bilo drugih koji to isto već rade dvocifren broj godina u nazad. Turke sam naveo kao primer kako se to može uraditi sa nekim ličnim pečatom (da li na dobar ili loš način, to je druga priča)

Post a Comment

Daaaaa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...